Alemdağ İlkokulu´nda Rehberlik çalışmaları hazırlanır ve yürütülürken rehberlik programını okulumuzun amaç, ilke ve ihtiyaçları gözetilir. Kişisel-sosyal, eğitsel ve mesleki amaçlı projeler, çalışmalar, etkinlikler, bireysel görüşmeler yapılır. Herhangi bir konuda yoğun ihtiyaç gösteren ya da sorun yaşayan veya sorun yaşaması muhtemel risk gruplarındaki öğrencilere yönelik bireysel ya da grupla danışma çalışmaları başlatılır. Okul başlangıcında ya da devam eden süre boyunca okula uyum problemi yaşayan öğrenci ve velileri ile bireysel görüşmeler yapılır.
Rehberlik servisi çalışmalarını işbirliğinin gücünden alır. Öğrencinin gelişiminin desteklenmesi, izlenmesi için öğrenci ile doğrudan ya da dolaylı olarak iletişim içinde olan herkes ile işbirliği yapılır. Rehberlik servisi okul idaresi, öğretmenler, aile ve psikolojik danışman arasındaki karşılıklı güvene dayanan iletişim, dayanışma ve işbirliği ile çalışmalarını yürütür. Öğrencilerimizin kişisel gelişimlerini desteklemek, okul-aile işbirliğini geliştirmek amacıyla veli görüşmeleri, öğrenci görüşmeleri gerçekleştirmenin yanı sıra yıl boyunca çeşitli rehberlik projeleri, eğitim seminerleri, çeşitli uzmanların davet edildiği eğitimler düzenlenmektedir.
Alemdağ İlkokulunda öğrencilerin ilgi, ihtiyaç ve yeteneklerini belirlemek için rehberlik ölçek ve envanterleri yapılır. Öğrencilere ve velilerine tek tek envanterlerle ilgili değerlendirme çalışmaları gönderilir. Sonuçlara göre ihtiyaç halinde öğrenci bireysel görüşmelere alınır.
2017-2018 yılında uygulanan envanterler şöyledir;
· Sosyometri
· Çalışma Davranışını Değerlendirme Anketi
· Başarısızlık Nedenleri Anketi
· Holland Mesleki Tercih Envanteri
· Mesleki Eğilimi Belirleme Ölçeği
· Problem Tarama Envanteri
· Öğrenme Stilleri Testi
· Otobiyografi